22 februarie 2024

Astazi se discuta tot mai mult despre mediu si protejarea lui, despre afacerile eco-friendly, despre atributul eco-friendly. Desi pare destul de complicat sa iti transformi afacerea intr-una eco-friendly, in practica e destul de usor. Si odata ce ai adoptat acest tip de model de afacere vei avea doar de castigat si te vei bucura de numeroase avantaje.

O afacere eco-friendly sau o afacere sustenabila, cum mai e denumita, este un business care opereaza cu gandul la minimizarea impactului negativ asupra mediului si la promovarea sustenabilitatii ecologice. Protejarea mediului inconjurator e mereu pe primul plan, conservarea resurselor face parte din discursul afacerii, responsabilitatea sociala e la fel de importanta.

Se reduce amprenta de carbon, de minimizeaza generarea de deseuri, se recicleaza, se reduce consumul de apa, se adopta programe de reciclare clare. Insa pe langa aceste modalitati de a avea rapid o afacere eco-friendly se mai poate apela la resurse sustenabile, se folosesc materiale care sunt prietenoase cu mediul si care ar putea sa fie reciclate la un moment dat.

Eficienta energetica face parte din abordarea eco-friendly a unei companii, pentru reducerea emisiilor cu efect de gaze de sera pana la urma, alaturi de implicarea in comunitati si informarea membrilor comunitatilor despre ce inseamna eco-friendly si ce poti face in aceasta directie.

La nivel de companie, angajatii vor participa la programe de training, in spatiile unde lucreaza vor fi practici eco-friendly implementate, impactul companiei asupra mediului va fi redus prin colaborarea intregii echipe de angajati. Pana la urma prin toate aceste schimbari de perspectiva si de actiuni urmaresti un echilibru intre succesul economic, protectia mediului si responsabilitatea sociala.

Un business eco-friendly nu devine eco-friendly peste noapte. E nevoie de eforturi sustinute, de schimbari reale, de schimbari de gandire si de actiuni concrete la nivelul companiei si chiar la nivelul mesajelor comunicate la un moment dat, dublate de exemple concrete pe care businessul le are deja si le poate demonstra. Si mai e un lucru important: nimic nu se intampla daca ai doar cateva initiative de moment. Mereu trebuie sa vii cu idei, cu strategii eco-friendly la nivel de companie, sa demonstrezi si angajatilor, si clientilor implicarea ta si sa fii mereu activ cand e vorba despre mediu si eco-friendly in business, la orice nivel.

Stiind cum se ajunge la un business eco-friendly deja putem discuta si despre avantajele pe care le aduce o astfel de abordare:

  1. Scad costurile-se reduc costurile cu energia, reciclezi si eviti sa mai arunci, produci atat de multe deseuri, cu banii din deseuri si reciclare poti sa produci alte produse sau sa ii folosesti pentru dezvoltarea afacerii in directia eco-friendly;
  2. Viitorul e mai sigur pentru afacere-daca te indrepti spre practici eco-friendly si spre sustenabilitate sociala cu siguranta vei avea un viitor ceva mai clar pentru companie si costuri predictibile. Plus ca strategiile bazate pe conceptul eco-friendly vor fi mai usor de implementat si adaptat, replicat la fiecare nivel al afacerii;
  3. Maximizarea productiei, scaderea deseurilor rezultate-ai productie mai buna, poti sa reciclezi mai usor daca iti propui sa te tii de practicile eco-friendly. Cu cat ai mai putine deseuri, cu atat costurile tale lunare vor fi mai mici, vei putea recupera mai rapid investitiile facute;
  4. Clientii vor aprecia initiativele tale si te vor recompensa cu mai multe comenzi-astazi, clientii cauta sa cumpere de la firmele care au initiative eco-friendly si care tin la mediu, incurajand fiecare pas facut in directia protejarii mediului si implicarii. Plus ca vei avea clienti fideli care vor reveni la tine si iti vor sustine cum pot toate proiectele eco-friendly;
  5. Inspiratie pentru angajati-angajatii vor avea mai mare incredere in tine ca patron, ca firma daca ai actiuni ce tin de sustenabilitate, vei gasi mai usor oameni pe care sa te bazezi, vei avea angajati loiali, care vor fi alaturi de tine in toate demersurile legate de sustenabilitate. Relatiile cu angajatii sunt mai bune, moralul angajatilor e mai bun, productivitatea individuala e mai buna odata ce ai inceput sa implementezi programe eco-friendly la nivel de companie;
  6. Protejarea mediului inconjurator-se conserva biodiversitatea, sunt prevenite schimbarile climatice prin actiunile concrete eco-friendly ale fiecarei afaceri implicate in programe axate pe o astfel de directie. Daca protejezi mediul inconjurator poti atrage si sume de bani si investitii din partea altor companii, din partea statului si stabilitatea economica este garantata;
  7. Inovare si dezvoltare durabila pe termen lung-daca tot adopti solutii eco-friendly de ce sa nu incepi sa inovezi, este mai usor sa gasesti modalitati creative de a dezvolta produsele, serviciile dorite, prietenoase si ele cu mediul inconjurator. Plus ca ai din start avantaj competitiv garantat pe piata atat de complicata si de complexa;
  8. Eviti amenzi si consecinte legale-in anumite tari sunt reglementari foarte stricte legate de impactul asupra mediului, asa ca poti respecta mai bine reglementarile adoptand pe parcurs practici eco-friendly;
  9. Model de afacere rezistent si sustenabil-rezisti mai bine la schimbari si la orice se intampla cu mediul inconjurator, asta daca investesti in strategii si tactici eco-friendly si in abordari eco-friendly la nivel de companie, implementate coerent si eficient;
  10. Imbunatatirea imaginii brandului-clientii vor fi atrasi de brandurile eco-friendly, imaginea brandului va fi imbunatatita, la fel si perceptia asupra brandului. Plus ca vei comunica mai eficient si te vei promova mai usor daca pleci din start de la un parcurs eco-friendly in afaceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | ChromeNews by AF themes.