2 decembrie 2022

Te-ai hotarat ca asa nu se mai poate, vrei sa mai scapi de kilogramele in plus, de oboseala la care ajungi prea rapid, de monotonie si de sedentarism. Cea mai simpla solutie ca sa iti pui in practica acest obiectiv este mersul la sala. Nu te costa mult, ai tot ce iti trebuie acolo ca sa faci cat mai multa miscare si exercitii fizice pentru musculatura, schelet, rezistenta musculara etc. Cum trebuie sa abordezi mersul la sala si exercitiile fizice cand esti pentru prima data acolo?

Prima data cand ajungi la sala de fitness s-ar putea sa te panichezi putin. Ai atat de multe echipamente la care poti exersa, multe par intimidante la inceput. Dar nu trebuie sa iti faci griji, vei invata ce sa faci cu ele si cum sa te ajuti de ele ca sa arati excelent si sa ai un corp sanatos si gata de actiune oricand.

Cel mai important aspect al mersului la sala e legat de alegerea exercitiilor potrivite mai ales daca esti la primele sesiuni de fitness supravegheat de catre un antrenor cu experienta sau fara supraveghere. Iata care ar fi cele mai bune tipuri de exercitii fizice pentru incepatori si cum abordezi fiecare zi de mers la sala.

Exercitii cardio. Exercitiile cardio sunt despre imbunatatirea rezistentei aerobice. Aici poti face orice fel de exercitii usoare, alergat, mers pe bicicleta de la sala, inot, orice te-ar ajuta sa iti cresti ritmul cardiac pe moment si sa respiri mai bine ca sa aduci oxigen in tot organismul, sa il indrepti spre musculatura. Scapi de caloriile in exces, rata metabolica este imbunatatita, masca musculara se construieste mai usor. Poti sa incepi cu mersul pe banda de la sala sau de acasa, cu mersul pe panta inclinata, cu catararea, urcatul de scari, cu jogging, cu sarituri diverse, cu mersul pe loc.

Exercitiile fizice ar trebui sa aiba o intensitate moderata, nu trebuie facute pe o perioada lunga de timp, 30-60 minute ar fi suficiente indiferent ce alegi, poate mai putin daca esti la inceput. In prima faza exercitiile cardio vor dura in jur de 20 de minute. Pe masura ce te inveti cu ele poti creste durata si intensitatea lor pana la una suportabila pentru organism.

Antrenamente de intarire a musculaturii. Se urmareste construirea de masa musculara si o rezistenta mai mare capatata la nivelul musculaturii. Te poti folosi de mecanismele speciale din sala de fitness pentru astfel de antrenamente, poti sa folosesti si propria greutate corporala sau instrumente de antrenamente improvizate, facute acasa. Scapi si de grasimea corporala in exces.

Ca sa ai masa musculara mai mare alegi greutatile mari si exercitiile pe echipamente de fitness ceva mai complexe, daca vrei doar rezistenta musculara crescuta alegi greutatile mai mici si exercitii mai simple, pentru perioade scurte de timp.

Ce poti face efectiv la sala sau acasa, in aer liber? 25 de sarituri din pozitia mainile pe langa corp picioarele apropiate in pozitia picioare departate mainile deasupra capului, 15 ridicari de greutati cu lasare pe genunchi, alergari 30 de secunde cu genunchii la piept, genuflexiuni, fandari, etc. Toate trebuie sa dureze putin la inceput si trebuie sa le repeti macar de doua ori in ce ordine doresti.

Exercitii folosind echipamente pentru testarea rezistentei. La sala vei avea o multime de instrumente si echipamente pentru testarea rezistentei si pentru marirea rezistentei. E bine sa le iei pe rand si sa incepi cu cele mai simple, care nu pun presiune prea multa pe corpul tau. Dupa ce te inveti cu fiecare si vezi cum reactioneaza si organismul tau poti sa treci la nivelul urmator si sa te indrepti si spre cele mai dificile. Te poti folosi de: echipamentele pentru exersarea rezistentei musculaturii de la picioare, de aparatele pentru piept si musculatura de acolo, de echipamentele pentru brate si umeri, pentru musculatura abdominala si pectorala, de echipamentele ce presupun ridicare de greutati cu ajutorul unor manere speciale, actionate manual de fiecare data.

Dincolo de aceste recomandari e bine sa tii cont de cateva lucruri importante cand mergi prima data la sala:

  • Inainte de fiecare serie de exercitii fizice incepe cu o incalzire cu niste exercitii cardio usoare;
  • Fa exercitii de stretching inainte si dupa fiecare sesiune de lucru la sala pentru a avea flexibilitate mai buna si a preveni aparatia durerilor musculare dupa fiecare set de exercitii fizice;
  • Nu te duce la sala zi dupa zi, alterneaza o zi de repaus, cu o zi de exercitii fizice intense la sala. Cam trei zile de exercitii fizice pe saptamana iti vor fi suficiente. Dupa ce te-ai obisnuit si organismul tau e pregatit pentru mai multe minute de exercitii fizice poti trece la 4-5 zile de mers la sala pe saptamana;
  • Daca simti durere, oboseala excesiva cat faci exercitiile la sala incearca sa te opresti, ia o pauza mai lunga sau renunta si mergi acasa. Daca totusi persista durerile si dupa antrenamentele usoare stai o zi, doua fara sa mergi la sala, incearca sa te refaci si revino doar cand esti refacut in totalitate;
  • Variaza mereu exercitiile pe care le faci, evita monotonia la sala, lucreaza mereu alte zone ale corpului ca sa ai toata musculatura activa;
  • Bea cat mai multa apa inainte, in timpul si mai ales dupa exercitiile fizice, indiferent de intensitatea lor;
  • Ia-ti un antrenor de fitness, un antrenor privat pentru exercitii fizice reusite si un organism care arata bine si in care te simti excelent de fiecare data. Antrenorul stie cum sa te ajute sa iti atingi obiectivele si sa nu treci de barierele pe care corpul ti le impune ca sa te protejeze cat mai mult de orice fel de probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *