22 iunie 2024

Proprietarii de masini stiu prea bine ce inseamna sa conduci vara sau iarna si sa iti ia pur si simplu foc mainile pe volan sau sa iti inghete daca sistemul de climatizare nu isi face treaba rapid si prea bine de la inceput. Mai folosesti un parasolar cand lasi masina in parcare, iarna nu prea ai ce sa faci cat nu esti in masina si nu o conduci, o poti doar ÔÇ×incalziÔÇŁ cu ajutorul climatizarii cand i-ai dat prima cheie de pornire.

Chiar si cu o husa pentru masini tot nu ai ce sa faci legat de temperatura din interior vara si iarna cel putin cat sta in parcare. Din fericire, in viitor vom avea cum sa evitam acest neajuns al interiorului masinilor moderne cand nu ne deplasam cu ele.

Specialistii au venit cu o idee revolutionara in privinta temperaturii, climatului din masina, care te va ajuta sa economisesti si combustibil si sa reduci timpul de functionare si puterea climatizarii din masina. E vorba despre un material in testare care ar putea ajuta soferii intr-o buna zi sa aiba racoare in masina in zilele toride de vara si o atmosfera mai placuta, mai calda in interiorul masinii pe timp iarna. Insa nu doar soferii s-ar putea bucura de conditii mai bune la interior in orice sezon de peste an, si asta e o veste excelenta din punctul nostru de vedere.

Daca inainte caroseria, metalul, geamurile, ridicau temperatura din masina pe timp de vara si nu prea te ajutau deloc iarna, in viitorul apropiat, cand solutia specialistilor care au inventat materialul respectiv va fi pusa in practica, vom putea proteja mult mai bine masina si vom avea o atmosfera perfecta in orice sezon mai ales cand este lasata in parcare si revenim in ea, cand o conducem pe distante mai mari.

Materialul a fost folosit la crearea unei pelerine termice care nu permite spatiului de sub ea, indiferent ce e sub ea, sa se incinga sau sa fie prea rece. Si partea buna este ca nu ai nevoie de o sursa de energie pentru pelerina respectiva, husa, deci nu vei mai consuma atat cu racirea sau incalzirea interiorului masinii.

Cand e foarte cald afara astfel de materiale ar putea contribui la reducerae dioxidului de carbon si emisiilor de dioxid de carbon, emisii ce apar in urma folosirii electricitatii pentru controlul temperaturii. Pelerina supradimensionata are doua straturi. Exteriorul este fabricat din fibre de dioxid de siliciu care reflecta lumina vizibila, peste care exista nitrura de bor, un material ceramic ce reflecta lumina ultravioleta si disipeaza caldura ce se acumula.

96 de procente din radiatia solara si lumina de la soare sunt respinse odata ce atinge materialul. Stratul exterior absoarbe caldura din jur si emite energia ca lumina infrarosie, care raceste tot ce se afla sub aceasta manta speciala, printr-un proces numit racire radiativa.

Desi racirea este vizibila nu vor exista probleme pentru ca spatiul de sub pelerina se va incalzi usor de-a lungul zilei. Stratul interior, din folie de aluminiu, permite mentinerea spatiului cald noaptea pastrand caldura acumulata peste zi in interior.

S-a testat si durabilitatea materialului in conditii extreme. A fost coapta pelerina, materialul la 800 grade Celsius, temperauta la care sarea de masa se topeste efectiv. Acelasi material a fost expus si la frig extrem. Nu s-au observat niciun fel de modificari la nivel structural si la nivelul performantelor materialului. Foarte bine materialul va putea fi folosit si in medii extratereste sau in nave spatiale.

Pelerina uriasa a fost testata pe o masina electrica prima data. Vara temperatura din masina nu era mai mare de 23 grade Celsius, pe cand afara erau lejer peste 28 de grade Celsius. Iarna acelasi test a aratat ca materialul a reusit sa mentina temperatura din interior la valori cu 5 grade Celsius mai mici decat temperatura aerului din exterior. Deci materialul va ajuta clar la economia de energie, ar putea merge si pe acoperisuri ca sa ne ajute si in viata de zi cu zi, nu doar cand suntem la volan.

Nu se stie cand vom vedea pe piata huse sau pelerine, izolatii cu astfel de materiale, dar e imbucurator si incurajator faptul ca a fost inventat materialul si se lucreaza la perfectionarea lui si la gasirea cat mai multor aplicatii pentru el ca sa ne simplifice viata si sa ne asigure confortul dorit. Cu cat mai multe aplicatii, cu atat mai bine pentru energia consumata, pentru buzunarele noastre si pentru mediul inconjurator pana la urma, pentru planeta.

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | ChromeNews by AF themes.