22 iunie 2024

In primii ani de dupa lansarea unei afaceri orice fel de companie incearca sa supravietuiasca si cam atat. Prioritizarea cresterii si dezvoltarii este cea mai buna modalitate de a crestere sansele de a rezista pe piata si contribuie la bunastarea economica si la stabilitatea financiara din viitor. Trecerea de la o afacere mica la una mai mare, cu potential de crestere nu e usoara, dar nici imposibila, mai ales daca vrei sa te dezvolti si sa ajungi la cat mai multi clienti.

Nu trebuie sa te multumesti niciodata cu o afacere mica. Trebuie sa iti doresti sa te extinzi, sa ajungi eventual pe alte piete si sa ai mereu cele mai bune abordari ca sa iti dezvolti baza de clienti si sa iti rotunjesti veniturile. Multi antreprenori se tem de aceasta schimbare si de afacerile mari, mai ales daca veniturile din primele luni sau ani nu au fost asa de mari si cheltuielile au fost cam mari. Cu toate astea poti sa cresti repede si fara alte probleme in business tinand cont de cativa pasi simplu de implementat.

Cucereste din nou atentia clientilor pe care ii ai, dar care nu mai sunt interesati de produsele si serviciile tale. Ca sa treci de la un business mic la unul cu potential mare de crestere nu trebuie sa te concentrezi doar pe clientii noi pe care ii vei atrage. Ai deja o baza de clienti care se poate diminua in timp, asa ca trebuie sa faci tot ce poti ca sa ii pastrezi, sa ii fidelizezi si sa ii faci sa se reintoarca la tine, daca au plecat din diverse motive spre concurenta.

Imbunatateste relatiile cu ei, vezi de ce au plecat, ofera mai mult decat o face concurenta si vei avea sansa sa ai o afacere mai mare si in crestere. La clientii care cumpara doar o data de la tine vezi ce cauta, ce vor de la tine si incearca sa ii transformi in clienti care revin cu ajutorul strategiilor de marketing.

Nu uita de recomandari. Sa atragi clienti noi ca sa ai o tranzitie mai usoara de la un business mic la unul mare si important pe piata nu este singura strategie pe care o poti folosi. Poti sa ceri recomandari de la clienti, sa iti recomande afacere si in cercul de cunostinte, prieteni, in familie. Din cercul lor cu siguranta vei atrage alti clienti. De la coduri de reducere oferite pana la incurajarea distributiei materialelor ce fac referire la produse si servicii vandute pe retele de socializare, orice te-ar ajuta sa ai o baza mai mare de clienti si sa te dezvolti in directia dorita. Cauta mereu sa ai recomandari si nu te opri cand ai vazut deja ca exista o crestere constanta.

Mentine la un nivel optim costurile. Nu vei avea profit si nu vei avea nicio sansa sa ai o afacere mult mai mare si in plina dezvoltare daca nu te uiti atent si la costurile generate. Daca ai nevoie de crestere si de stabilitatea costurile trebuie sa fie optimizate. Aici ai doua abordari ca sa mai tai din costuri: elimini produse si servicii din portofoliu care nu iti aduc veniturile dorite si clientii doriti si folosesti noi tehnici de marketing si tactici de vanzari ca sa ai venituri cat mai bune si in crestere si clienti care revin la tine. Nu umbla la costurile ce tin de servicii clienti si de satisfactia angajatilor. Nu te vei putea dezvolta si asta e cel mai grav lucru ce ti se poate intampla.

Incearca sa ÔÇ×acoperiÔÇŁ cat mai mult din piata, nisa pe care activezi. Poti sa aduci produsele si serviciile mai aproape de clienti deschizand locatii noi unde sa le vinzi si promovezi, gasesti clienti noi mai usor daca ai si locatii virtuale deschise, sa targetezi in functie de date demografice noi categorii de clienti, sa incurajezi folosirea de produse noi, de produse care exista, dar utilizate in alte moduri. Vei avea cresteri de venituri, modelul de business va fi mai stabil. E bine sa nu te bazezi doar pe un anumit tip de public tinta ca sa supravietuiesti schimbarilor din piata.

Cucereste si pietele de nisa. In loc sa te orientezi spre publicul tinta la care vor sa aiba acces si altii mai bine te orientezi spre o nisa ceva mai mica. Asa vei avea acces la piete ceva mai mari unde ai clienti ale caror cerinte si dorinte nu au fost inca satisfacute, intrunite. Daca oferi servicii si produse acelor clienti ai cu siguranta de castigat si te poti dezvolta mai repede si mai usor, trecand de la o afacere micuta la una mare si cu potential real de crestere. Nisa trebuie aleasa in asa fel in cat sa ofere suficient interes pentru produsele tale si sa genereze vanzari frecvente, sa iti permita sa ai preturi ceva mai mari ca sa supravietuiesti cu vanzari nu atat de mari.

Diversifica produsele si serviciile din portofoliu. Construieste mereu pornind de la similaritati. Te vei concentra pe produse si servicii legate de cele pe care le ai deja in portofoliu si care se vand bine, pe segmente din piata cu o serie de caracteristici care pot sa ofere clientilor tot ce se asteapta sa primeasca. Se implementeaza schimbari mici in timp si asa diversifici produse si servicii si ajungi la clienti noi fara sa iti depasesti limitele suportabile de extindere la nivel de afacere.

Expansiunea si pietele internationale. Dezvoltarea cu gandul la pietele internationale paote fi o modalitate simpla de a trece mai rapid de la o afacere mica, locala, la una cu potential mare de crestere in doar cateva luni. Ai acces la clienti din diverse zone geografice. Daca ai timp si resurse extinderea pe piete externe va permite o crestere accelearata, baza de clienti va fi si mai mare si veniturile vor creste substantial, afacerea va deveni mult mai mare si mai puternica.

Alege strategiile de crestere potrivite pentru afacere. Tine cont de ce bani ani, de ce personal, de ce expertiza ai la dispozitie cand iti alegi strategiile pentru dezvoltare. Vezi pe ce piata activezi, ce obiectiev ai, ce interese au clientii tai, ce cauta. Creeaza un nou plan de afaceri bazat pe noile realitati, seteaza limite clare legate de crestere, cheltuieli, venit, asteptari realiste, monitorizeaza intreg procesul de dezvoltare a afacerii si implementeaza planul de afaceri strategic, fii consecvent si vei vedea schimbari in timp. Daca o noua strategie nu functioneaza fii pregatit sa renunti la ea si sa creezi alt plan de afaceri si sa o iei de la capat pana reusesti.

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | ChromeNews by AF themes.