30 ianuarie 2023

Cele mai mari temeri pe care le are orice antreprenor sunt teama de esec, de faliment, de a nu fi nevoit sa o iei de la zero cu alta afacere. Din fericire antreprenorii aflati la inceput de drum sau cei care vor sa renunte la o afacere si sa inceapa o alta au deja cateva industrii si businessuri pe care le pot evita pentru a nu ajunge intr-un scenariu mult prea pesimist.

O afacere de succes porneste intotdeauna de la pasiune, de la un bun management, dar si de la alegerea unei industrii in care sa poti face profit si in care sa poti activa fara probleme, in care ai ceva experienta. Unele industrii si afaceri nu sunt deloc potrivite pentru antreprenori si de multe ori afacerile pornite vor ajunge la faliment mai repede decat crezi. Cu toate ca, pentru un antreprenor, cel mai important este sa fie pasionat de orice face si sa isi urmeze pasiunea pana in panzele albe, este la fel de important sa cunoasca ce afaceri si ce industrii nu ii vor oferi nicio sansa sa se dezvolte in directia dorita…

Restaurante. Industria restaurantelor a trecut prin schimbari importante in ultimii 30 de ani. S-a trecut de la restaurante de cartier la lanturi de restaurante si la oferte mai omogene. Lanturile de restaurante au avantaje majore cand cumpara de la furnizori en-gros, de la condimente la carne, orice au nevoie pentru afacerea lor.

Industria restaurantelor poate fi una profitabila, dar de cand cu pandemia si cu toate restrictiile, cu preturile tot mai mari la energie si la gaze, riscurile asumate la deschiderea unui restaurant sunt prea mari. Plus ca va exista competitie foarte mare in orice zona ai vrea sa deschizi restaurante si va trebui sa gasesti o nisa mult prea buna si clienti cu dare de mana ca sa rezisti pe piata. Daca ai un buget limitat nu e o idee buna sa te gandesti la deschiderea unui restaurant

Conform statisticilor, restaurantele se inchid de doua ori mai repede decat orice alte afaceri aflate in primii ani de „viata”.

Bacanii. Ai nevoie de vanzari multe ca sa poti sa fii un antreprenor bogat care are bacanie si pe care se bazeaza pentru venituri lunare foarte bune. Costul produselor e mare, s-ar putea sa fie mereu peste costurile de la nivel national, de la lanturi de bacanii si afaceri asemanatoare. Plus ca te vei bate mereu cu retailerii on-line si cu afacerile din on-line axate pe bacanii cu popularitate mare. Si nu ai cum sa te bati cu asa ceva pentru ca exista centre de distributie, costuri per unitate stocata sunt mai mici.

Chiar daca discutam despre produse organice, tot nu vei da lovitura cu bacanii. Mai bine eviti astfel de afaceri daca nu esti dispus sa cheltuiesti mult pe promovare si sa te bati cu firme care activeaza deja de ani buni in domeniu si au si baze mari de clienti si fidelizare excelenta.

Internet Cafe. Au fost populare si la noi o perioada, le gaseai peste tot, cand nu existau preturi atat de bune la internet si nu aveai internet de calitate tras pana in casa sau pe mobil, cu banda cat mai larga. Nu merita sa mai investesti in asa ceva, indiferent de zona in care te afli si de cat „vad” ai avea. Conexiunile mobile sunt din ce in ce mai bune, viteza e tot mai mare pe 4G, 5G, poti sa ai si Hotspot si ai internet gratuit, firmele de telefonie mobila au si hotspot prin orase, parcuri, prin mall si ai iarasi internet gratuit. Plus ca sunt multe afaceri, cafenele, restaurante, unde ai internet gratuit si poti sta acolo daca faci si ceva consumatie.

Poate doar in tarile lumii a treia sa mai mearga acest tip de afacere. In tarile dezvoltate, unde avem internet mobil de calitate si telefoane smart la preturi accesibile, internet fix in casa eventual prin fibra optica, printr-un ONT, nu ai cum sa reusesti sa rezisti pe piata si sa ai si profit. Si mai tine si de cultura. In foarte multe locuri de pe glob oamenii s-au invatat sa faca totul in viteza si nu mai sta nimeni sa caute un Internet Cafe, sa se bucure de o cafea cat mai navigheaza pe internet si isi rezolva problemele.

Agentii de turism. De la inceput ai doua mari probleme cu aceasta industrie: prevalenta internetului si schimbarile din industria transportului aerian. Poti face cam totul on-line, de la cumpararea de bilete la rezervari la hotel fara sa ai nevoie de agentia de turism. Ai si reduceri mai mari, s-a redus insa si turismul la nivel global odata cu pandemia, asa ca va exista cerere si mai mica si oferte mult prea multe mai ales in on-line.

Si companiile aeriene populare pe piate vor sa vanda direct bilete clientilor si sa nu mai aiba intermediari, agentii de turism. Turistii vor sa economiseasca cat mai mult de fiecare data cand calatoresc, mai ales daca nu exista conditii de zbor prea bune. Mai poti infiinta agentii de turism in tari si regiuni unde penetrarea internetului nu e atat de mare si populatia inca mai prefera mersul in agentia fizica si ofertele agentilor de acolo. Dar per total e o afacere pe care nu ar fi bine sa o pornesti mai ales in vremuri de incertitudine economica si de pandemie, care inca nu s-a terminat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *