22 februarie 2024

Pentru orice afacere si pentru orice brand logoul este extrem de important. Sunt mai greu de realizat, designul e o provocare pentru multi, dar odata ce ai un logo bun si inspirat pentru afacerea ta te vei bucura de toate avantajele pe care le aduce pentru brand si business. Imbunatatirea unui logo vechi sau a unuia care nu e inca lansat si asociat cu un slogan, cu un brand, o afacere este un scop in sine pentru cei care se ocupa de branding si de afacerile care sunt la inceput de drum sau trec prin rebranding.

De ce are nevoie un brand sau o afacere de un logo? Logoul explica cine esti, ce faci, de ce faci lucrul respectiv, cum reusesti sa faci lucrul respectiv de care depinde afacerea ta. Dupa ce l-ai creat si l-ai testat, logoul respectiv va fi folosit in social media, in prezentari, materiale de marketing, carti de vizita business, etc. Asa ca orice logo trebuie sa fie perfect si sa ofere afacerii vizibilitatea si interactiunea cu publicul tinta si clientii de care are mare nevoie.

Un logo bun ar trebui sa atraga atentia imediat, sa fie atemporal, memorabil, sa fie usor de vazut, “scanat” si daca e mai mic, si daca e mai mare, sa “rezoneze” cat mai bine cu brandul tau. Nu toate logourile sunt foarte bine gandite de la inceput si odata ce lansezi o afacere s-ar putea sa fii nevoit sa le schimbi sau sa le imbunatatesti pentru ca publicul tinta, clientii iti vor da semnale legate de el si de relevanta lui, de ceea ce transmite. Ce ai de facut ca sa nu dai rateuri niciodata cand e vorba de un logo si de designul de logo?

O fotografie face cat o mie de cuvinte. Logoul este o reprezentare vizuala a brandului afacerii tale. E foarte usor sa comunici cine esti, cu ce te ocupi daca ai o imagine care rezuma cat mai bine activitatea si serviciile afacerii tale. Dar ai grija ca imaginea aleasa sa fie personalizata, relevanta, poate creata de la zero pentru tine, pentru a rezona cu valorile brandului tau si cu viziunea, sloganul afacerii tale. Nu alege fotografii doar bazandu-te pe elementele lor, mergi si pe tot ce inseamna culori, fundal, fii atent la orice detaliu si evita fotografii generice pe care le mai au si altii de pe nisa ta. Fii original si ai de castigat cand te vei indrepta spre fotografii pe post de logo pentru afacerea ta.

Foloseste spatiul alb ca sa pastrezi logoul „curat”. Pe vremea cand inca se mai ocupa de afacerea sa de succes din moda, Coco Chanel a spus „Inainte sa parasesti casa, uita-te in oglinda si inlatura un accesoriu”. Acelasi principiu se poate aplica si la designul pentru un logo. Mare sau mic, logoul trebuie sa poata fi vazut si „citit”, scanat, de la distanta, asa ca ai nevoie de cat mai mult spatiu alb intre elementele sale. Indiferent ca vei realiza brosuri, postere, vei printa logoul pe tricouri, ai nevoie de acest spatiu alb cat mai generos. Logoul va fi usor de integrat in design si in formate diverse odata ce te-ai gandit si la spatiul alb.

Foloseste-te de forme ca sa ai un logo perfect. Iesi in evidenta usor si ai un logo original daca folosesti si forme cand il realizezi. Obtii un look profesional, de exemplu, daca vei incadra logo-ul intr-un chenar, intr-o caseta. Daca ai logo si pe site aceasta incadrare intr-o caseta te va ajuta sa il „transpui” in mediul digital. Formele cu texturi interesante, design interesant vor duce modul in care arata orice logo la un alt nivel. Te poti juca la acest nivel in orice fel vrei ca sa obtii un logo care te reprezinta si care te ajuta sa ajungi mai repede la clientii afacerii tale.

Culoarea e cheia unui design excelent pentru orice fel de logo. Monocromatic nu inseamna mereu alb si negru in logoul tau. In loc de alb si negru, o combinatie care nu prea e placuta la vedere, poti sa te indrepti spre nuante ale acelorasi culori pentru a realiza un contrast subtil in interiorul logoului si in jurul sau. Fiecare culoare si fiecare nuanta va transmite ceva, asa ca fii atent si la simbolistica in momentul in care ai ales anumite culori pentru logoul afacerii tale.

Fii literal cu logoul tau. Daca ai un lucru, obiect in denumirea afacerii, e bine sa il vezi si in logo. Nu te feri de conceptul literal, de tot ce tine de reprezentarea afacerii tale, de elementele care te definesc. Logoul fabricilor de bere este poate cel mai bun exemplu de ce inseamna sa fii literal cand te apuci de designul si de construirea unui logo. Nu incerca sa te feresti de aceasta caracteristica a unui logo pentru ca vei avea doar de pierdut.

Fii autoritar, serios cand construiesti un logo. Orice logo trebuie sa fie cat mai aproape de valorile si de viziunea afacerii tale. Nu te bloca la elementul literal, fii serios si incearca sa te gandesti daca vei inspira incredere cu el. Chiar daca vrei sa fii creativ si mai jucaus cand construiesti un nou logo sau faci rebranding e bine sa testezi si sa faci si un sondaj in randul publicului, clientilor potentiali ca sa vezi ce parere au. Doar cand esti sigur ca ai un logo care nu e prea copilaresc si nu pare deplasat fata de viziunea ta poti sa incepi si faza de aplicare a ideilor tale si de construiere, design efectiv.

Nu incerca sa inventezi tu roata cand creezi un logo. Daca merge, merge si gata. Vezi ce fac competitorii tai, trage cu ochiul si la ei, incearca sa ai o abordare asemanatoare a tematicii, designului, dar personalizeaza totul daca tot merge si la ei treaba. Nu incerca sa vii tu cu un design cu totul si cu totul diferit de cele care merg oricum pentru afacerea ta pentru ca vei esua. Lumea e obisnuita sa vada cam aceleasi lucruri, sa se astepte sa vada ceva legat de lapte intr-un design pentru un produs, afacere cu branzeturi, lactate. Fii acolo pentru oameni si gandeste-te le ei si la perceptia afacerii tale pornind de la logo.

Nu iti fie teama sa vii si cu ceva nou in logo. Gandeste-te doar la Pepsi, o companie care a rezista 120+ ani si care are un brand extrem de puternic si bine pozitionat pe piata. Pepsi-ul modern e diferit desigur de cel „clasic”, de pe vremuri. Transformarea a fost una graduala. Asta pentru ca Pepsi a construit si a tot construit pe partea de branding, nu a inlocuit definitiv vechiul brand pentru unul nou si mai stralucitor. Modificarile dramatice la nivel de design, logo, strategie de branding nu vor face decat sa aduca o mare confuzie in randul clientilor. Clientii trebuie sa recunoasca brandul, produsul, serviciile usor cand vad un logo.

Da, poti incerca lucruri noi, dar trebuie sa folosesti forme, un design, culori care sa aminteasca de un logo mai vechi daca ai ceva experienta pe piata. Nu e nevoie de niste schimbari dramatice si care sa ia ochii clientilor, publicului ca sa stii ca ai facut o treaba buna in privinta designului. Si o caseta, un chenar ar putea face diferenta intre un logo vechi si unul reinventat. Putina culoare, un pic de design inteligent si un font nou pe care nu l-ai mai vazut si deodata ai un logo fresh, nou, interesant, care atrage si e in ideea valorilor si viziunii afacerii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | ChromeNews by AF themes.