30 ianuarie 2023

Corpul nostru are nevoie de miscare in permanenta nu doar vara sau poate toamna, primavara. Si iarna trebuie sa facem multa miscare chiar daca temperaturile de afara sunt mai neprietenoase si avem si foarte multe de rezolvat prin casa sau la job. Miscarea nu e neaparat sa fie facuta in salile de fitness, poti sa faci miscare si acasa daca ai echipamente necesare. Important este sa nu incetezi sa faci miscare nici macar in timpul celor mai grele ierni.

Miscarea este esentiala pentru sanatatea organismului nostru. Corpurile noastre au nevoie de cat mai multa miscare pentru a functiona corect si pentru a avea de fiecare data energie suficienta pentru o zi intreaga. Daca te gandesti ca e iarna si vei sta mai mult in casa e bine sa fii constient ca si organismul tau va avea nevoie de un boost sa faca fata stresului la care e supus. Ce ai putea face sa nu renunti la miscare nici iarna?

Profita de tot ce iti ofera iarna. Daca vara stateai cat era ziua de lunga pe afara si faceai oricum multa miscare, plus exercitiile fizice zilnice si mersul la sala, iarna esti nevoit sa stai mai mult prin casa pentru ca este foarte frig. Dar asta nu inseamna ca iarna trebuie sa renunti la exercitii fizice. Poti sa practici schi, showboarding, sa te dai cu sania sau pur si simplu sa te plimbi prin locurile favorite din timpul anului acum incarcate de zapada. Conform studiilor recente, poti sa pierzi pana la 300-400 de calorii daca practici schiul sau daca alergi prin zapada afanata prin parcul din apropierea casei. Nu e neaparat sa faci extrem de multa miscare pe afara cand e foarte frig. Chiar si 30 de minute sau o ora de sport de orice fel in aer liber te va ajuta enorm.

Alearga de placere sau pentru o cauza nobila. Nu te simti motivat/a sa alergi cand e foarte frig afara si totul e alb? Poti sa incerci sa te motivezi alegand un eveniment interesant la care sa alergi alaturi de alti participanti pe diferite distante sau poti sa cauti un eveniment special care sustine o anumita cauza si astfel vei impusca doi iepuri dintr-o lovitura: ai si ajutat la realizarea unui lucru si ai facut si miscare suficienta cat sa iti mentii organismul intr-o forma de invidiat. Important este sa alergi pe distante cat mai mari daca vrei sa arzi multe calorii si daca iti doresti sa te mentii in forma maxima.

Sala de fitness de acasa. Pentru cei care nu vor sa mearga la sala de fitness cand e foarte frig afara exista o solutie simpla: sala de fitness de acasa. Poti investi in niste aparate sau instrumente simple pentru miscare in confortul locuintei tale, ai de fiecare data si cele mai bune efecte ale exercitiilor tale, stai acasa si nu mai esti nevoit sa pleci de la sala si sa pierzi vremea in trafic. Plus ca vei putea sa te obisnuiesti sa faci si mai multa miscare de vreme ce ai tot ce iti trebuie langa tine si poti face miscare cand vrei tu, fara sa depinzi de vreun program anume. In timp vei vedea ce exercitii fizice poti imbunatati si de ce mai ai nevoie si vei avea acasa absolut tot ce iti trebuie ca sa fii in forma oricand.

Schimba ora alocata exercitiilor fizice cand nu e asa de frig. Cand vezi ca e prea intuneric afara dimineata sau cand e mult prea frig si nu poti sa iesi din casa doar pentru exercitiile fizice si sa risti sa racesti poti sa schimbi ora cand faci exercitii fizice. Asa vei putea sa te bucuri de mai mult timp pentru tine dimineata si vei avea de fiecare data o ora perfecta pentru exercitiile fizice la pranz, de exemplu. Vei fi si mai motivat/a pentru a face cat mai multe exercitii fizice si pentru a avea grija de corpul tau cum stii mai bine. Daca nu vrei sa mergi la sala sau nu ai timp poti sa alergi in parc sau sa gasesti o banca si sa faci exercitii fizice de rezistenta sau o zona speciala cu echipamente speciale pentru exercitii fizice in aer liber.

Regandeste rutina de zi cu zi pentru a avea timp si de exercitii fizice. Iarna s-ar putea sa ai ai multe lucruri de facut acasa, de care nu ai avut timp pe toata perioada verii sau a toamnei, asa ca la un moment dat s-ar putea sa renunti la exercitiile fizice pentru a termina tot ce ti-ai propus. O idee simpla si usor de pus in practica cand vrei sa te tii in continuare de exercitiile fizice si iarna este sa iti organizezi zilele in asa fel incat macar seara sa ai timp si de sala sau de exercitii fizice acasa sau in aer liber. E foarte simplu sa ai de fiecare data cateva minute de exercitii pentru corpul tau daca incepi sa tii cont de toate lucrurile pe care le ai de facut si sa le planifici mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *