2 decembrie 2022

Sa alergi chiar si pe distante poate parea foarte simplu. Daca ai putina ambitie reusesti sa alergi, nu? Realitatea e alta. E foarte greu sa alergi fara sa obosesti. Alergi pe distante mai mici si nu obosesti, dar cand e vorba de distante peste asteptarile tale mare lucru nu vei putea face si te vei lasa pagubas din cauza oboselii excesive. Desi pare imposibil poti sa pui in practica niste sfaturi foarte simple ca sa nu obosesti deloc sau sa obosesti mai putin cand alergi.

Din momentul in care te-ai hotarat sa alergi te gandesti si la oboseala care vine in urma efortului fizic. Nu scapi asa usor de ea, nu ai cum sa o eviti mai ales daca alergi pe distante mai mari si pe teren care variaza ca inaltime poate. Nu vei obosi aproape deloc si te vei simti mult mai bine cand alergi daca vei incerca sa aplici toate sfaturile de la specialisti pe care ti le-am prezentat in randurile ce urmeaza. Si cand nu obosesti esti si mai eficient si ai si randament mai bun in alergare.

Fii sigur ca te odihnesti atat cat are nevoie corpul tau. Nu vei putea alerga fara sa obosesti daca esti deja… obosit. Ai nevoie de 8-9 ore de somn in fiecare noapte, de un somn odihnitor daca vrei sa alergi cat mai mult si sa nu obosesti. Nu stabili tu cat vei dormi, lasa corpul sa doarma cat are nevoie si incearca sa ai mereu ore de culcare si de trezire cat mai stricte, un program cat mai bine stabilit. Nu incerca sa alergi daca esti deja obosit si venit dupa o noapte in care nu ai dormit prea mult pentru ca nu vei reusi sa obtii nimic si vei obosi dupa cativa pasi.

Evita sa fii coplesit, anxietatea temperamentala. Daca te simti coplesit si iti impui obiective prea grele, prea dificil de atins cu siguranta vei obosi mult mai repede. Asta inseamna ca trebuie sa eviti sa te simti coplesit cu orice pret daca vrei sa alergi mult si mai esti si sportiv de performanta. Si anxietatea temperamentala te va face sa obosesti mai repede si sa nu reusesti sa alergi cat ti-ai propus. Cand esti anxios nu vei avea eficienta deloc in tot ce faci, nu vei avea nici randamentul la care te asteptai, nu iti va iesi nimic si vei fi si mai stresat.

Scapi de anxietate si nu te lasi coplesit de tot ce ai de facut daca inveti sa iei totul pas cu pas si sa nu te mai gandesti la viitor, la ce ai de facut. Faci ce poti si cand poti, cum poti si vei vedea ca vor veni si rezultatele daca te tii de treaba. Alergatul ar putea fi cea mai buna metoda de a scapa cat mai rapid de anxietate si de ideea de a fi coplesit de orice.

Ai grija sa fii mancat bine si hidratat inainte de alergari. Ai nevoie de carbohidrati, de apa, poti manca o banana, niste unt de arahide sau poate de niste bauturi proteice, legume, fructe proaspete, suc de fructe natural, carne slaba. Nu uita sa bei ceva mai multa apa inainte de alergari, dar nu prea multa ca sa nu ai nevoie urgenta la baie. Incepe prin a avea un program strict de hidratare si de hranire inainte de alergarile importante pentru tine, pe distante mai mari. De acolo poti sa mergi si mai departe si sa iti impui sa ai o gustare sau cateva guri de apa chiar si in timpul alergarilor ca sa ai energie suficienta sa ajungi pana la finish line.

Incalzeste-te inainte de alergare. Nu incepe sa alergi pana nu te incalzesti suficient de bine. Pune in miscare musculatura, invata sa respiri ca sa nu obosesti prea repede cand depui efort in timpul alergarilor. Pe langa exercitiile de respiratie si pentru musculatura incearca sa alergi putin, chiar si pe loc sau pe banda de alergat ca sa vezi cum raspunde organismul si sa iti fixezi si un ritm de alergare pe care sa il pui in practica in timpul alergarii adevarate. Nu uita sa iei totul incet, incet si sa nu te grabesti cat te incalzesti. Nu te opri brusc din incalzire si incearca sa iti pui in miscare toti muschii importanti pentru viitoarea alergare.

Adauga si exercitii cu greutati pentru musculatura. Mai ales daca ai de alergat pe distante mari vei avea nevoie si de exercitii cu greutati pentru anumite tipuri de muschi ca sa nu obosesti rapid. Cinci exercitii cu greutati diverse si 15-20 de minute la sala te vor ajuta sa nu obosesti deloc in timpul alergarilor. Ai grija sa nu exagerezi si sa nu folosesti greutati prea mari care sa iti puna la incercare musculatura, sa nu ajungi la intinderi si rupturi musculare. De preferat sa mergi la sala si sa ai si instructor cu experienta ca sa nu ajungi sa nu mai poti alerga deloc dupa cateva exercitii mai intense.

Nu uita sa iti protejezi si sa iti ingrijesti picioarele. Ca sa alergi ai nevoie de picioare sanatoase. Asa ca e obligatoriu sa ai mare grija de ele. Poarta doar incaltaminte potrivita, care iti vine perfect, incearca sa alegi mereu incaltaminte de calitate, care sa te ajute sa alergi pe distante cat mai mari fara sa obosesti deloc si fara sa te jeneze in niciun fel. Dupa ce ai alergat foarte mult incearca sa bagi picioarele in apa rece sau cu gheata ca sa iti revii mai rapid si sa nu le ai si inflamate. Maseaza musculatura mereu inainte de alergare si mai ales la finalul ei. In caz de picioare inflamate incearca sa le tii ridicate si sa ajuti astfel si circulatia mai buna la nivelul lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *