2 decembrie 2022

Primavara a venit, temperaturile au mai crescut, iarna e deja departe si sezonul cald se apropie cu pasi repezi. In acest sezon e momentul perfect sa iti revii, sa ai grija de sanatatea ta si de corpul tau si sa readuci starea de bine si energia in corpul tau care s-a tot chinuit cat a fost iarna de lunga…

Intotdeauna la inceput de sezon iti propui multe. Acum incepe primavara, asa ca e momentul perfect sa vezi ce nu ai facut bine pana acum si sa ii dai o sansa organismului sa se refaca. Cum poti avea grija de corpul tau mai bine la inceput de primavara?

Consuma mai multe fructe si legume proaspete, de sezon. Primavara apar foarte multe fructe si legume, asa ca e bine sa profiti de ele. Adauga-le in meniul zilnic, consuma-le crude sau in diverse combinatii delicioase, fara sa le prelucrezi foarte mult. Si daca organismul tau are nevoie de ceva grasime prefera niste avocado, nuci, seminte si renunta la prajeli si la fast-food.

Evita legumele si fructele congelate, mergi in piata si cumpara legume proaspete, fa salate cat mai multe, mananca fructe in orice fel de combinatii si in orice fel de delicii culinare. Incearca sa ai cel putin doua mese la care sa ai si legume din belsug si prefera gustari cu legume si fructe in locul celor clasice.

Renunta la vechile obiceiuri si la consumul de alcool sau de mancare nesanatoasa. Odata cu inceputul primaverii poti sa iti propui sa renunti la alcool, poate la mancarea atat de nesanatoasa, dar uneori foarte gustoasa, pe care o aveai in toate meniurile zilnice. Ai ce folosi pe post de inlocuitori, piata e plina, preturile nu sunt mari, asa ca poti avea de fiecare data cele mai bune alegeri si farfurii, sanatoase si gata de savurat alaturi de familie si de prieteni. Daca renunti la alcool, fumat sau macar incepi sa renunti, la fast-food si la tot ce e prajit, tot ce are multe grasimi si carbohidrati neprietenosi cu organismul tau vei avea o primavara perfecta si o viata mult mai sanatoasa.

Incearca sa fii hidratat in permanenta. Primavara cresc temperaturile, faci mai mare efort sa te adaptezi la schimbarile de temperatura, la noul sezon, asa ca organismul tau va avea si el de suferit. Bea cat mai multa apa sau ceaiuri, sucuri facute in casa, consuma lichid in toate formele ca sa nu ajungi la deshidratare si incearca sa ai de fiecare data o sticla de apa la tine sa bei chiar si cand nu iti e foarte sete. Cele 10-12 pahare de apa pe zi sunt suficiente, dar daca vrei poti sa bei si mai multa apa daca faci activitati fizice si ai un organism care transpira ceva mai repede si cantitati mari de transpiratie.

Iesi afara si fa miscare cat mai multa. A trecut iarna, nu mai e asa de frig afara, asa ca e bine sa iesi din casa ori de cate ori poti, sa stai la aer curat si sa faci miscare pe unde doresti. Indiferent ca mergi in parc si alergi, ca faci miscare planificand o excursie la munte si urcand pe munte, e important sa existe miscare si sa faci efort atat cat iti permite organismul. Nu renunta la miscare cat stai afara, incearca sa ai mai multe sesiuni de miscare in fiecare zi si sa iti pui musculatura la treaba. Ai sa vezi ca te vei simti mult mai bine si corpul iti va multumi cu siguranta.

Profita cat mai mult de soare. Cand prinzi zile insorite lasa orice si iesi afara, stai la soare, mergi in aer liber, in parc, la munte, poate la mare putin si incearca sa te expui la soare. Nu e la fel ca vara, cand soarele e periculos, poti sa prinzi si ceva bronz natural si organismul iti va fi recunoscator pentru doza de soare si de caldura. Cel mai bine e sa mergi la munte si sa ai si ceva drumetii ca sa imbini utilul cu placutul si sa te simti excelent dupa niste escapade la munte.

Regandeste programul de somn. Daca iarna te-a cam dat peste cap cu somnul e momentul sa folosesti primavara ca sa iti revii la un somn normal. Nu mai sta cu ochii in ecrane inainte de culcare, nu mai face exercitii fizice si nu manca mult inainte cu doua sau trei ore inainte de culcare, nu bea cafea seara si te vei regla usor cu somnul. Incearca sa adormi la aceeasi ora si sa te trezesti la aceeasi ora ca sa fii odihnit si sa te simti foarte bine a doua zi dimineata, sa ai energie pentru o zi dificila la locul de munca si acasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *